Корабостроителница Арсенал

Вашата оценка 5 от 1 глас
Големите възможности за плаване и ефективната икономическа организация на търговските дружества били само два от факторите, които направили венецианския флот страхотен. За да гарантира надмощие по море, Венеция трябвало да може да разчита на трети фактор, също толкова важен: способността да се изграждат собствени кораби.

Първоначално венецианските кораби са стоени в малки частни работилници. Тогава, около 1200 г., тези предприятия били групирани в една единствена публична корабостроителница "Арсенал".

Тази огромна структура използва дизайнери, корабостроители и други специализирани работници. Работниците на "Арсенал", т.нар. "Арсеналтоти", били една общност, отделена в града, която предавала ценното наследство от поколение на поколение.

Организацията на корабостроителниците е силно напреднала. Тя е разделена на различни сектори - контрол на качеството на суровините, стандартизация на много производствени етапи и дори първата производствена линия в историята.Този пълен, самостоятелен производствен цикъл позволява изграждането на до три големи кораба на ден и гарантирано реално превъзходство за Венеция.

Венецианските галери или "Галере" са леки и гъвкави. Те не могат да носят големи товари, но пълен екипаж гарантирал присъствието на около 200 мъже на борда, което прави тези кораби доста сигурни. Освен капитана и по-специализираните моряци, екипажът включвал някои търговци, писар, лекар и естествено гребците.